دانشجوکیت

دانشجوکیت

Daneshjookit
دانشجوکیت

دانشجوکیت

Daneshjookit

بررسی میزان اثربخشی شادکامی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان

بررسی میزان اثربخشی شادکامی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 105
فرمت فایل docx
حجم فایل 150 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102
بررسی میزان اثربخشی شادکامی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان

فروشنده فایل

کد کاربری 4269
کاربر

فصل اول: مقدمه

1-1 مقدمه.................................................................................................................... 2

1-2 بیان مسئله.............................................................................................................. 9

1-3 اهمیت و کاربرد نتایج پژوهش.................................................................................. 11

1-4 اهداف تحقیق........................................................................................................ 11

1-5 بیان فرضیه‌ها.......................................................................................................... 11

1-6 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها............................................................................. 12

فصل دوم: مرور پیشینه‌ی پژوهش

2-1 شادکامی............................................................................................................... 15

2-2 عوامل مؤثر بر شادکامی........................................................................................... 17

3-2 شادکامی ضامن موفقیت در پیشرفت تحصیلی.............................................................. 28

4-2 رهنمودهای کلی برای بالا بردن و حفظ شادکامی در کودکان و نوجوانان........................ 29

5-2 مقاله‌ی پیشرفت تحصیلی.......................................................................................... 32

6-2 تحقیقات گذشته مربوط به موضوع(داخل کشور)......................................................... 33

7-2 تحقیقات گذشته مربوط به موضوع(خارج از کشور)...................................................... 34

8-2 رضایت از زندگی در جهان...................................................................................... 36

9-2 رضایت از زندگی در ایران....................................................................................... 37

10-2 عوامل زمینه‌ای مؤثر بر میزان رضایت فردی و شادی آن در امور زندگی......................... 38

11-2 بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی دانشجویان «دکتر سید احمد هاشمی»................ 40

12-2 بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت دانشجویان................................................................ 41

13-2 سؤالات پرسشنامه دکتر سید احمد هاشمی................................................................ 50

فصل سوم: متدولوژی(روش پژوهش)

1-3 تعریف جامعه‌ی آماری............................................................................................ 58

2-3 جامعه‌ی آماری....................................................................................................... 58

3-3 تعریف نمونه.......................................................................................................... 58

4-3 نمونه و روش نمونه‌گیری.......................................................................................... 58

5-3 ابزارهای اندازه‌گیری در این پروژه............................................................................. 59

6-3 پرسشنامه‌ی شادکامی آکسفورد ................................................................................ 59

7-3 روش اجراء پژوهش................................................................................................ 60

8-3 روش تجزیه تحلیل داده‌ها........................................................................................ 60

9-3 اعتبار و روایی پرسشنامه شادکامی آکسفورد(علی‌پور، نوربالا، احمد علی،1378)............. 61

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4اطلاعات توصیفی(نمونه، انحراف استاندارد، میانگین، ...)............................................... 66

2-4 نتایج آزمون‌های آماری مربوط به فرضیه‌ها با ذکر فرضیه‌ها............................................. 67

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

بیان مسئله...................................................................................................................... 71

بحث و نتیجه‌گیری پژوهش.............................................................................................. 72

محدودیت‌ها در حین انجام پروژه...................................................................................... 74

پیوست‌ها...................................................................................................................... 75

پرسشنامه شادکامی آکسفورد........................................................................................... 78

جداول ......................................................................................................................... 83

مقدمه

در سال‌های اخیر با گسترش روان‌شناسی مثبت‌نگر[1] مطالعه شادکامی[2] محور اساسی پژوهش‌های این حیطه بوده‌است. لذا طبیعی است که برای اندازه‌گیری آن ابزارهای مختلفی ساخته شده‌باشد. برای سنجش شادکامی دو پرسش‌نامه کلاسیک و رایج وجود دارد: یکی از این ابزارها سیاهه شادکامی آکسفورد است. این ابزار که به فارسی ترجمه شده و پایایی و روایی مقدماتی آن برآورد شده‌است، در پژوهش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی دیگر از ابزارهای سنجش شادکامی مقیاس افسردگی- شادکامی[3](D-hs) است که در سال 1993 توسط مک‌گریل و جوزف ساخته شده‌است. پژوهش‌های مختلف از جمله جوزف و لویس نشان داده شده‌است که این ابزار نیز از پایایی و روایی قابل قبولی برخوردار است. اگر چه این دو مقیاس همبستگی معنی‌دار و بالایی دارند. اما گاه استفاده از آنها به نتایج متفاوتی منجر شده‌است. با این حال تحقیق در سؤالات دو پرسش‌نامه یادشده نشان می‌دهد که این ابزارها بر مبانی نظری متفاوتی استوارند. فرانسیس معتقد است که ظاهراً سیاهه شادکامی آکسفورد شدت[4] شادکامی و مقیاس افسردگی- شادکامی فراوانی[5] شادکامی را می‌سنجد و به همین دلیل تفاوت این دو ابزار با عث ایجاد نتایج متضادی شده‌است.

در تحقیقات مختلف روشن شده‌است که این دو مقیاس همبستگی بالایی(76/0) با یکدیگر دارند. مقایسه مواد این دو مقیاس نشان می‌دهد که این دو از لحاظ نظری براساس بنیان‌های متفاوتی شاخته شده‌اند که برای درک این بنیان‌ها باید مفهوم بهزیستی ذهنی[6] و بهزیستی روان‌شناختی[7] را از هم متمایز کرد. به نظر کیز، اشموتکین و ریف بهزیستی ذهنی ارزیابی زندگی با توجه به تعادل بین عاطفه مثبت


[1]- positive psychology

[2]- happiness

[3]- Depression- happiness scale

[4]- intensity

[5]- Frequency

[6]- subjective well-being

[7]- psychological

پروژه دانشجویی راهسازی

پروژه راهسازی
دسته بندی عمران
بازدید ها 615
فرمت فایل docx
حجم فایل 5766 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
پروژه دانشجویی راهسازی

فروشنده فایل

کد کاربری 2034
کاربر

صورت پروژه

پروژه مربوط است به طراحی مسیر و محاسبات مربوط به راهی با مشخصات زیر :

  • راه فرعی دارای یک خط عبور در هر جهت .
  • محل پروژه در مسیر راه اهن میانه-تبریز مطابق نقشه‌های موجود در سازمان نقشه‌برداری با تقسیم بندی SHEET NO: B65 میباشد .
  • طراحی مسیر باید بگونه‌ای باشد که شامل نقاط ابتدا و انتها و همچنین نقطه اجباری مشخص شده باشد.

موارد درخواستی:

  1. تهیه نقشه توپوگرافی (نقشه با مقیاس 1:2000) .
  2. مسیر یابی حداقل 3 مسیر و یافتن مسیر بهینه .
  3. رسم پروفیل طولی با کلیه جزئیات.
  4. طراحی قوسهای افقی.
  5. طراحی قوسهای قائم.
  6. پروفیلهای عرضی.
  7. محاسبه حجم عملیات خاکی.
    1. رسم منحنی بروکنر.
    2. رسم پلان راه و ابنیه فنی.
    3. طرح روسازی راه.

2- معرفی کلی راه

محل احداث راه : راه میانه- تبریز

نوع راه (از لحاظ اهمیت) : راه اصلی درجه یک

نوع راه (از لحاظ وضعیت توپوگرافی) : کوهستانی

نقشه دارای یک راه شوسه تک خطه میباشد که با توجه به نقاط مشخص شده از طرف استاد گرامی این راه در پروژه قرار میگیرد. اما به دلیل اهمیت کم این راه و کاهش هزینه ها , از احداث پل بر روی این راه شوسه خودداری به عمل میاید.

پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی


پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی

پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی ورد پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی

دانلود پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی

پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی
ورد پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی
نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2

پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی

این پرسشنامه دارای ۱۵ سوال بوده و هدف آن بررسی نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی از ابعاد مختلف (یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط یادگیری مستقل، یادگیری الکترونیکی به عنوان یک محیط یادگیری مؤثر، یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط آموزش چند رسانه ای، یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط آموزش مبتنی بر هدایت آموزش دهندگان) است.

نوع فایل: زیپ(word)

تعداد صفحات: 2

تفسیر و نمره گذاری: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

دانلود پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی

دانلود تاریخچه اسکیت در ایران و جهان

تاریخچه اسکیت ژوزف مرلین لوئیس لگرانج رشته های اسکیت تاریخچه اسکیت در ایران رشته های اسکیت قهرمانان اسکیت ایران
دسته بندی تربیت بدنی
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
دانلود تاریخچه اسکیت در ایران و جهان

فروشنده فایل

کد کاربری 23133
کاربر


اسکیت امروزه یکی ازورزشهای مهیجی است که تاریخچه ی آن بر می گرددبه دهه 1700 میلادی که توسط یک نفربه نام ژوزف مرلین ابداع شد که این ورزش را ابتدا به روی یخ آغاز کرده بود و در نظرداشت راهی هم برای اسکیت درتابستان پیدا کند .

ایده ی او برای اتصال چرخ های چوبی به زیرکفش هایش خوب بودولی بارها به زمین می خوردو از طرفی ایستادن ودورزدن نیز کمی مشکل بود.بعد از ا ن نوع دیگری ازکفش اسکیت درسال1819 در فرانسه ابداع شدو سپس در سال 1823 ایکا انگلیسی به نام رابرت جان تایرز کفش اسکیت 5 چر خه را اختراع کردلیکن مشکل چرخیدن و توقف کردن همچنان باقی بود.چونن کفش ها ازآهن ساخته شده بودند و بسیاربی ثبات بودند .

کفش اسکیت امروزی توسط 2 بایکن هااکی امریکایی به نام های اسکات و به نان اولسون ساخته شد واین کفش راحت ، سریع و سبک بودند.به خاطرآشنایی این افراد بامشکل کفشهای که دارای چرخ های اهنی بودند کفش های ابداع شده توسط آ نان دارای ترمز بودند وچرخش را برای آنها آسان می کردوآنها نام این کفش ها را Rollerblade نهادند.

تاریخچه اسکیت در جهان

تاریخچه اسکیت در ایران

اهمیت اسکیت

رشته های اسکیت

کفش اسکیت

اسکیت سرعت(Speed skating)

تاریخچه رقابتی اسکیت سرعت در جهان

تاریخچه اسکیت سرعت در ایران

شاخه های اسکیت سرعت و مواد آن

تجهیزات

انواع مسابقات وداروی آنها

قهرمانان اسکیت ایران

فایل ورد 20 صفحه

تحقیق حمایت از حقوق ماکیت فکری در فقه و حقوق ایران و کنوانسیونهای بین المللی

دانلود تحقیق جامع و کامل با عنوان حمایت از حقوق ماکیت فکری در فقه و حقوق ایران و کنوانسیونهای بین المللی در حجم 66 صفحه با فرمت word ویژه ارائه تحقیق رشته حقوق
دسته بندی حقوق
بازدید ها 33
فرمت فایل docx
حجم فایل 418 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66
تحقیق حمایت از حقوق ماکیت فکری در فقه و حقوق ایران و کنوانسیونهای بین المللی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: تحقیق حمایت از حقوق ماکیت فکری در فقه و حقوق ایران و کنوانسیونهای بین المللی

دسته: حقوق

فرمت: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 66 صفحه

این فایل شامل تحقیق جامع و کاملی با عنوان " حمایت از حقوق ماکیت فکری در فقه و حقوق ایران و کنوانسیونهای بین المللی " می باشد که در حجم 66 صفحه با فرمت word تهیه شده است که میتواند به عنوان کار تحقیقی رشته حقوق مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

چکیده

مقدمه

سوالات تحقیق

فرضیه های تحقیق

اهداف تحقیق

نوع روش تحقیق

مفهوم حقوق مالکیت فکری

مفهوم مالکیت فکری از دیدگاه حقوق عرفی

مفهوم حقوق مالکیت فکری از دیدگاه فقه

سابقه تاریخی حقوق مالکیت فکری

سابقه تاریخی در جهان

سابقه تاریخی در حقوق ایران

کنوانسیون‌ها و موافقتنامه‌های بین المللی حمایت از مالکیت فکری

کنوانسیون ژنو برای حمایت از تولید کنندگان صفحات صوتی در برابر تکثیر و نسخه برداری غیرمجاز صفحات صوتی آنها(1971)

کنوانسیون بروکسل مربوط به توزیع سیگنال‌های حامل برنامه که با ماهواره مخابره می‌شوند

موافقتنامه استراسبورگ در مورد طبقه‌بندی بین المللی اختراعات

معاهده قانون علامت تجاری

موافقتنامه وین در مورد طبقه بندی بین‌المللی عناصر تصویری علایم

موافقتنامه مادرید در مورد جلوگیری از نصب نشانه‌های منبع غیرواقعی یا گمراه کننده برکالا

موافقتنامه لوکارنو برای ایجاد طبقه‌بندی بین‌المللی طرح‌های صنعتی

مقررات حمایت از حقوق مالکیت فکری در حقوق ایران

قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان مصوب 1348

قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی مصوب 1352

حقوق مالکیت فکری در ایران

ضرورت تدوین و طراحی نظام مالکیت فکری

نواقص و ابهامات موجود در قوانین و مقررات مربوط به حقوق مالکیت فکری

پاره ای از اندیشه‌های فقهی در خصوص حقوق مالکیت فکری

حقوق پدیدآورندگان در فقه

حق تالیف از دیدگاه فقه

حق گواهی نامه اختراع از دیدگاه فقه

اسم تجاری از دیدگاه فقه

فهرست منابع

تحقیق تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.